箱嶋の水彩画は、スローモーション連写ように一瞬の情景を切り取る。通りすがりの人物は、たいていその表情はムーミンに出てくるリトルミイのように不機嫌なのだが、これ以上の余計な詮索を拒んでいるかのようだ。或いはぽつねんと描かれた植木鉢や置き物、キッチン用品といった日常の様々な物たちは、見る側の者へ問わず語りにそれぞれの来しかたを語りかける。対象が生物であれ無生物であれ、彼女の視線は等距離で同質だ。それは作家の観察眼の安定と確かさでもあり、見方を変えれば身の回りのモノに対する分け隔てのない慈しみでもあろう。まさに一服の清涼剤である。
Hakoshima's watercolor painting captures a momentary scene like slow motion continuous shooting. Passersby, whose facial expressions are usually as moody as the Little My in Moomin, seem to refuse any further snooping. Alternatively, various objects in daily life such as flower pots, figurines, and kitchen utensils that are drawn in a solitary manner tell the beholders, us, the story of how they came and existing without being asked. Whether the subject is a living thing or an inanimate object, her gaze is equidistant and homogeneous. It is also the stability and certainty of the artist's observing eyes, and from a different point of view, it may be an equal affection for things around her. That's exactly "a breath of fresh air".
箱嶋泰美 「Into the world of Yasumi Hakoshima」
冊子(およそ小B6判)/2021年 南天子画廊発行
価格:800円(税込)
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