箱嶋泰美の強烈な色彩と、熱帯の陽の光にうねるプールの水紋は、観る者を瞬時に現地の文化圏へと誘う。タイをはじめ、東南アジアに精通した作家ではあるが、しかし彼女が真に表現したいものは単なる異国情緒ではないはずだ。異文化を通してこそ、逆により鮮明に見えてくる自分たちのありようであり、水の中で果てることもなくもがき続けるスイマーに、自らの姿を投影しているのであろう。コロナ直前のタイ、カンボジアに取材した新作油彩20点余り。そのフィルターを透過して見えてくる箱嶋ワールドは、あなたの感性にどう映るであろうか。
The intense colors of Yasumi Hakoshima and the water crests of the pool swelling in the tropical sunlight instantly invite the viewer to the local cultural area. Although she is an artist familiar with Thailand and Southeast Asia, what she really wants to express should not be just exoticism. It is often through different cultures that we can feel our way of life more vivid, and she is probably projecting herself to swimmers who continue to struggle in the water. About 20 new oil paintings sketched in Thailand and Cambodia just before Covid-19. How will the Hakoshima World, which can be seen through her own filter, be reflected in your sensibility?
会場風景
Swim into the evening, Himawari Hotel/The swimming pool in Raffles Hotel Le Royal Phnom Penh
2020年 水性アルキド樹脂絵の具、金屏風、銀屏風
Apartment owner アパートメントオーナー 2020年 油彩・キャンバス 72.7×53.0cm
(この女性は下のアンバサダーコートのオーナーです。80才だそうです)
Ambassador Court アンバサダーコート 2020年 油彩・キャンバス 181.8×227.3cm